ျမန္မာ့နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီ

ျမန္မာ့ပန္းခ်ီအစနဲ႔ အေျခခံျမန္မာ့ပန္းခ်ီေလးမ်ိဳးျဖစ္တဲ့ ကႏုတ္ နရီ ကပီ ဂဇာေတြအေၾကာင္းကို ဒီမွာ ေျပာခဲ့ဖူးၿပီးပါၿပီ.. အခုေတာ့ ျမန္မာ့နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီေတြအေၾကာင္း နည္းနည္းဆက္ေျပာျပၾကည့္မယ္ေလ..

ျမန္မာျပည္မွာ အေစာဆံုးနံရံပန္းခ်ီကေတာ့ ေက်ာက္ေခတ္လူသားေတြရဲ႕လက္ရာလို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေက်ာက္ဆည္ခရိုင္၊ ရြာငံေဒသ၊ ျပဒါးလင္းဂူနံရံက ပန္းခ်ီေတြပါပဲ.. သမိုင္းမတင္မီ ေက်ာက္ေခတ္လက္ရာေတြမွာ ေက်ာက္ေခတ္လူသားေတြရဲ႕ လူေနမႈဘ၀၊ အမဲလိုက္ၾကပုံႏွင့္ သဘာ၀ကို ကိုးကြယ္ျခင္း အေလ့အထမ်ားကို ေလ့လာေတြ႕ရွိနိုင္ပါတယ္.. ေတာင္ကမ္းပါးၾကားက ေနထြက္ပုံ၊ လက္ဝါးပုံ၊ သားေကာင္ပုံမ်ားကို ေရးဆြဲေလ့ရွိၾကၿပီး လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၇၀၀၀ ခန္႔က ေရးဆြဲခဲတယ္လို႔ ခန္႔မွန္းရတယ္.. အဲဒိပံုေတြကတဆင့္ ေက်ာက္ေခတ္လူသားတို႔ရဲ႕ လူမႈဆက္ဆံေရးႏွင့္ ေနထိုင္အသက္ေမြးပုံ အတိတ္သမိုင္းတို႔ကို သိရွိႏိုင္တာေပါ့.. (အန္ဒီေကာင္ကေတာ့ ျငင္းပါတယ္.. အဲဒိဂူလက္ရာေတြဟာ ပန္းခ်ီလို႔ ဘယ္လိုေျပာလို႔ရမလဲတဲ့.. စာလံုးေတြမေပၚေသးလို႔ အဲလိုေတြေရးထားခဲ့တာဆိုေတာ့ ပန္းခ်ီအစမဟုတ္ဘဲ စာအစလည္းျဖစ္ႏိုင္တာပဲတဲ့.. သူနဲ႔အေတာ္ေလး ျငင္းခုန္ခဲ့ရပါေသးတယ္)

သူျငင္းလို႔မရတဲ့ တကယ့္နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီေတြကိုေတာ့ ပုဂံေခတ္ ဂူဘုရားေတြ သိမ္ေက်ာင္းေတြမွာ ေတြ႔ရမွာပါ.. အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္း အေနာ္ရထာမင္းဟာ ပုဂံမွာစစ္မွန္တဲ့ ေထရဝါရသာသနာထြန္းကားေအာင္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ပါတယ္.. သာသနာေရးနဲ႔အတူ လက္မႈပညာအမ်ိဳးမ်ိဳး တိုးတက္လာဖို႔လည္း အားေပးခ်ီးျမွင့္ခဲ့တာပါပဲ.. ဒါေပမယ့္လည္း ဗိသုကာ ပန္းခ်ီ ပန္းပုစတာေတြက အေနာ္ရထာမင္းလက္ထက္မွာ အစပ်ဳိးသေဘာေလာက္ပဲျဖစ္ေသးတယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္.. သူတည္ခဲ့သမွ်ဘုရားေတြဟာ ေျမစိုက္ေစတီေတြပဲျဖစ္လို႔ပါပဲ.. ေဒါက္တာမတင္ဝင္းရဲ႕ က်န္စစ္သားစာအုပ္ထဲမွာေတာ့ အေနာ္ရထာဟာ မင္းပရိတ္သတ္ ျပည္သူျပည္သားတို႔နဲ႔ ျခားနားသီးသန္႔ေနခ်င္တဲ့သေဘာမို႔သာ အျပင္ဘက္ကပဲ ဖူးေမွ်ာ္လုိ႔ရတဲ့ ေျမစိုက္ေတြကိုတည္တယ္လို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ထားပါတယ္.. အတြင္းစိတ္သေဘာဟာ ဘုရားတည္ရာမွာေပၚတယ္လို႔ သူဆိုလိုခ်င္ပံုပဲ.. အင္း- ထားပါေတာ့ေလ...

က်န္စစ္မင္းလက္ထက္မွာေတာ့ ဂူဘုရားေတြတည္ေနၿပီ.. ဂူဘုရားေတြရဲ႕သေဘာက အတြင္း ဂႏၶကုဋိတိုက္ကိုရံၿပီး စၾကၤန္လမ္းေတြထားရတယ္.. မုခ္အဝင္မွာ အာ႐ံုခံရွိေတာ့ ဂႏၶကုဋိတိုက္နံရံ၊ စၾကၤန္နံရံနဲ႔ အာ႐ံုခံနံရံေတြဟာ ပန္းခ်ီေရးဖို႔ ေနရာေကာင္းေတြ ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္.. ပုဂံေခတ္ေက်ာက္စာေတြမွာ ဂူဘုရားတည္ရင္ အတြင္းမွာ ေဆးေရးေလ့ရွိေၾကာင္းနဲ႔ ပန္းခ်ီသမားေတြကို လုပ္ခေတြေပးရေၾကာင္းေတြ မွတ္တမ္းပါပါတယ္.. အဲဒိအခ်ိန္မွာေတာ့ ပန္းခ်ီပန္းပုပညာေတြဟာ အရွိန္အဟုန္နဲ႔ကို တိုးတက္လာေနပါၿပီ.. ပုဂံေခတ္ေဆးေရာင္ေတြက ေခတ္ဦးပိုင္းမွာဆိုရင္ အျဖဴ အနက္ အဝါ အနီပဲ အသံုးမ်ားပါတယ္.. ေခတ္ေႏွာင္းပိုင္းမွာမွ အျပာနဲ႔ အစိမ္းကိုပါသံုးလာၾကတယ္.. အဂၤေတနံရံမွာ ေဆးေရာင္စဲြေနဖို႔ တမာေစးနဲ႔တဲြသံုးပါတယ္.. အေရာင္ေတာက္ေအာင္ သည္းေခ်ကိုေရာပါတယ္.. အျဖဴေရာင္ကို ေျမျဖဴကထုတ္.. အနက္ကို ေရနံေခ်းမိႈင္းက.. အဝါကို ေျမဝါခဲေတြက.. အနီကို ဟသၤပဒါးနဲ႔ ေျမနီကရ.. အျပာကိုမဲနယ္က.. အစိမ္းကို ဒုတၱာစိမ္းကေန ေဖာ္စပ္ၾကတယ္လို႔ သိရပါတယ္..

ပုဂံေဆးေရးေတြရဲ႕ အေၾကာင္းအရာေတြကေတာ့ ဗုဒၶဝင္ခန္းေတြ ငါးရာ့ငါးဆယ္နိပါတ္ေတြမ်ားပါတယ္.. သ႐ုပ္ေဖာ္ထားတဲ့အေၾကာင္းအရာကို ေအာက္ေျခမွာ မြန္ဘာသာ ဒါမွမဟုတ္ ျမန္မာဘာသာနဲ႔စာတန္းထိုးထားေလ့ရွိပါတယ္.. တခ်ိဳ႕နံရံေတြမွာဆို ပါဠိေတာ္ေတြက ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ဘုရားလွဴသူ နံရံပန္းခ်ီလွဴသူ ကုသိုလ္ရွင္ရဲ႕ မွတ္တမ္းစာေတြ ဆုေတာင္းစာေတြ ဇာတာခြင္ေတြကိုလည္း ထည့္ေရးထားေလ့ရွိတယ္..

ပုဂံေခတ္နံရံေဆးေရးေတြက ႏွစ္ေပါင္းကလည္းၾကာၿပီဆုိေတာ့ အဂၤေတကြာက်ပ်က္စီးတာေတြ.. ေမွးမိွန္ပြန္းပဲ့သြားတာေတြ.. အညစ္အေၾကးေတြစဲြလို႔ မထင္မရွားျဖစ္ကုန္တာေတြ.. သဒၶါလြန္ၿပီးထံုးသုတ္ပူေစာ္ပစ္လိုက္လို႔ ေပ်ာက္သြားတာေတြ.. ခိုးယူခံရတာေတြ.. တခ်ိဳ႕ကနားမလည္ပဲ ထံုးသုတ္ အသစ္ျပန္ေရးထားတာေတြေၾကာင့္နဲ႔ ေရွးေဟာင္းပန္းခ်ီလက္ရာအေတာ္မ်ားမ်ား ဆံုး႐ံႈးကုန္ပါၿပီ.. ဒါေၾကာင့္ ယဥ္ေက်းမႈဝန္ႀကီးဌာနကလည္း မွတ္တမ္းတင္ပံုမ်ား ေရးထား.. ပန္းခ်ီေက်ာင္းသားမ်ားကလည္း ေလ့လာေရးသြားတိုင္းကူးယူေရးၿပီး သိမ္းထားၾက.. မွိန္ေနတ့ဲေနရာေတြ ထင္လာဖို႔.. ထပ္ၿပီးမပ်က္စီးေစဖို႔ ဓာတုနည္းေတြနဲ႔ထိန္းသိမ္းေနၾကပါတယ္..

ခုေနာက္ပိုင္းမွာဆိုရင္ ပုဂံဘုရားနံရံေတြကို ဓာတ္ပံုေပးမရိုက္ေတာ့ပါဘူး.. ဖ်တ္ကနဲလက္သြားတတ္တဲ့ ကင္မရာဖလက္ရွ္ဂန္းမီးေရာင္ဟာ သဘာဝေဆးနဲ႔ေရးထားတဲ့ ပန္းခ်ီေတြကိုပ်က္စီးေစႏိုင္လို႔ပါ.. အမ်ားအားျဖင့္ အဲဒိကန္႔သတ္ခ်က္ကို ႏိုင္ငံျခားသားေလ့လာသူေတြက (ႏိုင္ငံျခားမွ ပညာတတ္ေလ့လာသူအခ်ိဳ႕က) လိုက္နာေပမယ့္ ျမန္မာခရီးသြားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား (ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား)ကေတာ့ အလစ္ေတြမွာ ခိုးခိုးဓာတ္ပံုရိုက္တတ္ပါတယ္.. တကယ္ေတာ့လည္း ျမန္မာျပည္သူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဒီနံရံပန္းခ်ီရဲ႕တန္ဖိုးနဲ႔ အေရးပါပံုကို မသိတာမ်ားပါတယ္.. ဒါေတြလွတယ္လို႔လည္း မထင္တာမ်ားပါတယ္.. ပုဂံေရာက္မွေတာ့ ဒါေလးမွ ဓာတ္ပံုမရိုက္လိုက္ရရင္ မေနႏိုင္လို႔.. ၿပီးေတာ့ တားျမစ္ထားလို႔ ပိုရိုက္ခ်င္လို႔သာ ဓာတ္ပံုရိုက္သြားတာပါ.. ပန္းခ်ီေတြကို တိုက္ရိုက္မဟုတ္ေပမယ့္လည္း ဘုရားထဲမွာ တျခားေနရာကို ရိုက္ရံုနဲ႔တင္ နံရံပန္းခ်ီေတြဆီ အလင္းျပန္တတ္ပါတယ္.. မေကာင္းပါဘူး.. တတ္ႏိုင္သေလာက္ေတာ့ ဘုရားထဲမွာ ဓာတ္ပံုမရိုက္ၾကဖို႔ တိုက္တြန္းပါတယ္.. နံရံကိုလက္နဲ႔မကိုင္ပါနဲ႔လို႔ တားျမစ္ေပမယ့္ ဘာေၾကာင့္ရယ္မသိ မလုပ္နဲ႔ဆို ပိုလုပ္ခ်င္ၾကတဲ့ ထံုးစံအတိုင္း လမ္းေလွ်ာက္သြားရင္း နံရံကိုလက္နဲ႔တစ္ေလွ်ာက္လံုးထိပြတ္သြားတာျမင္ဖူးပါတယ္.. အဲဒိမိသားစုကို နန္းညီကုိယ္တိုင္ အနားေခၚရွင္းျပဖူးပါတယ္.. ေသခ်ာရွင္းျပေတာ့လည္း သူတို႔လက္ခံတာပါပဲ..

ႏိုင္ငံတကာအလယ္မွာ ခ်ျပႏိုင္တဲ့ ျမန္မာ့ေရွးရိုးပန္းခ်ီေတြကို နားလည္တတ္ဖို႔ ထိန္းသိမ္းတန္ဖိုးထားတတ္ဖို႔အသိကိုလည္း က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔နဲ႔ ျပည္သူေတြဆီေရာက္ေအာင္ပို႔ေပးဖို႔ လိုေနေသးတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ..

No comments:

your comment please

Powered by Blogger.