ရယ္သံမ်ား

လူေတြရဲ႕ ရယ္သံကို စဲြလန္းစရာတစ္ခုလို႔ ထင္မိပါသလား.. ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ လူေတြ၏ ရယ္သံသည္ စဲြလန္းစရာတစ္ခုျဖစ္ပါသည္.. ဟိုး ငယ္ငယ္ မွတ္မိတတ္စအရြယ္ကတည္းက ရယ္သံမ်ားကိုၾကားဖူးခဲ့သည္.. ေပ်ာ္ရႊင္စြာရယ္သံ.. စိတ္လႈပ္ရွားစြာရယ္သံ.. တစ္ခုခုကို ဖံုးကြယ္ခ်င္၍ ရယ္ေသာအသံ.. ေလွာင္ရယ္သံ.. ကေလးငယ္မ်ား၏အျပစ္ကင္းေသာ ရယ္ျခင္းသက္သက္ေၾကာင့္ ျဖစ္လာေသာအသံ.. အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ကၽြန္မၾကားဖူးေသာ္လည္း ရယ္သံမ်ားကို စဲြလန္းတတ္လာသည္ကေတာ့ ကၽြန္မအသက္ ၁၅ ႏွစ္ေလာက္မွာမွျဖစ္သည္..

ကၽြန္မ ၉ တန္းတုန္းက ကၽြန္မတို႔ ေမာင္ႏွမဝမ္းကြဲ ၃ ေယာက္ရြယ္တူ အတန္းတူေတြရွိေနေတာ့ ဘာသာစံုက်ဴရွင္ယူဖို႔ကို ကၽြန္မအဖြားအိမ္မွာ ဝိုင္းလုပ္ျဖစ္သည္.. ကၽြန္မတို႔ ေမာင္ႏွမ ၃ ေယာက္အျပင္ တျခားသူငယ္ခ်င္း ၅ ေယာက္ႏွင့္ အားလံုးေပါင္း ၈ ေယာက္.. တစ္ေန႔က်ေတာ့ ျမန္မာစာအခ်ိန္အၿပီးမွာ ကၽြန္မအေမေရာ တျခားအေဒၚေတြပါ ကၽြန္မတို႔စာသင္ရာေနရာကို ေရာက္လာၾကသည္.. ကၽြန္မအဖြားအိမ္မွာက အေဒၚေတြ ဦးေလးေတြ မၾကာခဏလာလာစံုၾကေလ့ရွိၿပီး လာတုိင္းလည္း ကၽြန္မတို႔က်ဴရွင္ခန္းေလးရွိရာကို ေခ်ာင္းၾကည့္တတ္ၾကတာပါပဲ.. သို႔ေသာ္အဲသည့္ေန႔ကေတာ့ ကၽြန္မတို႔ကို ဆရာမက အစမ္းစာေမးပဲြစစ္သည့္ေန႔ျဖစ္ပါသည္.. အေမေတြအေဒၚေတြေရာက္လာခ်ိန္မွာ ဆရာမက ကၽြန္မကို ခ်ီးက်ဴးစကားဆိုေနခ်ိန္ျဖစ္သည္.. ကၽြန္မ ေတာ္ေၾကာင္း ျမန္မာစာ က်က္အားမွတ္အား.. ေနာက္ စာဖတ္အား.. စိတ္ဝင္စားမႈတို႔အျပင္ လက္ေရးလက္သားကအစ ေကာင္းသည္ဟု ကၽြန္မခ်ီးက်ဴးခံေနရခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္.. အဲသည့္ေန႔က ေမေမရယ္သည္.. ကၽြန္မအေမရယ္ေနတာကို ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္မသိပ္ေပ်ာ္သြားပါသည္.. ခုခ်ိန္ထိ ေမေမလို႔ စဥ္းစားရင္ အဲသည့္ေန႔က ဆရာမက သူ႔ဘက္လွည့္ၿပီး ၿပံဳးျပလိုက္ခ်ိန္မွာ ျပန္ရယ္ျပလိုက္သည့္ပံုစံကိုသာျမင္ေယာင္ေနမိသည္.. ခပ္ရႊင္ရႊင္ ခပ္ျမဴးျမဴးရယ္သံ.. ဘဝင္ျမင့္ေသာ ဂုဏ္ယူေနေသာ.. အနည္းငယ္ၾကြားလိုသည့္ဟန္ပါေနသည့္ မိခင္တစ္ေယာက္၏ရယ္သံကို ကၽြန္မသိပ္ခ်စ္သြား၏..

ေနာက္ထပ္ စဲြလန္းမိသည့္ ရယ္သံတစ္ခုက ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္၏ အသံျဖစ္သည္.. ဘဝမွာ ေပ်ာ္စရာေတြနည္းပါးေနသူတစ္ေယာက္၏ ရယ္သံသည္ သိပ္ခ်စ္ဖို႔ေကာင္းပါသည္ဟု ကၽြန္မကေျပာရင္ မယံုမၾကည္မ်ားျဖစ္ေနၾကမလား.. သို႔ေသာ္ သူရယ္လိုက္ရင္ျဖင့္ တကယ္ကိုခ်စ္စရာေကာင္းပါသည္.. အနည္းဆံုးေတာ့ ကၽြန္မအတြက္ေပါ့ေလ.. သူ႔ရယ္သံကို တယ္လီဖုန္းလိုင္းႀကိဳးမ်ားမွတဆင့္သာ ၾကားဖူးေသာ္လည္း ကၽြန္မတစ္သက္ ဘယ္ေတာ့မွ ေမ့မည္မထင္ပါ.. သူ စကားေျပာလွ်င္ ခပ္ဝဲဝဲခပ္ျမန္ျမန္.. သူ႔အသံက ခ်ိဳခ်ိဳေဖ်ာ့ေဖ်ာ့.. ရယ္လိုက္လွ်င္ သူ႔အသံက ပိုခ်ိဳသြားကာ ပို၍ငယ္သြားသလိုပဲ.. သူက ရယ္စရာေျပာေသာအခါ အဆံုးသတ္မွာ `ဟာဟာဟ´ ဆိုေသာ အသံေလးျဖင့္ ဆံုးသြားတတ္သည္.. `မိန္းကေလးအိမ္ျပန္ခ်ိန္ဆိုေတာ့ ကိုးနာရီခဲြေပါ့ဗ်ာ.. ဟာဟာဟ´ တဲ့.. ကၽြန္မဆီ ဖုန္းဆက္ေသာ ညတစ္ညမွာ အိမ္မွာ ကၽြန္မရွိမေနသျဖင့္ သူက ထိုသုိ႔စေနာက္ဖူးပါသည္.. `ဟာဟာဟ´ဆုိေသာ ေျပာင္ေခ်ာ္ေခ်ာ္ရယ္သံကို သူ႔လိုခ်စ္စရာေကာင္းေအာင္ ရယ္တတ္သူ ကၽြန္မ မႀကံဳဖူးေသးပါ.. မ်ားမ်ားရယ္သင့္တယ္လို႔ သူ႔ကို ကၽြန္မကေျပာေတာ့ သူက သိသည္ဟုဆိုခဲ့ပါသည္.. “ျဖစ္ႏိုင္ရင္ က်ေနာ္လည္း ရယ္ေနခ်င္တာေပါ့ဗ်ာ” တဲ့.. နာက်င္သံစြက္ေနေသာ ခ်စ္စရာေကာင္းသည့္ သူ႔ရယ္သံတိုးတိုးကို ကၽြန္မစဲြလန္းမိျပန္ပါသည္..

ကေလးေတြ၏ တခစ္ခစ္ရယ္သံကိုလည္း ကၽြန္မႏွစ္သက္ပါသည္.. စိတ္လႈပ္ရွားျမဴးထူးမႈေၾကာင့္ ေအာ္လိုက္ေသာ အား ကနဲအသံေသးေသးေလးေတြသည္ ရယ္သံဟုေခၚလား မေခၚလားေတာ့ ကၽြန္မ မေျပာတတ္.. သို႔ေသာ္ အဲသည့္အသံေလးေတြကို ကၽြန္မအရမ္းခ်စ္တာပဲ.. ကၽြန္မက ကေလးခ်စ္တတ္သူတစ္ေယာက္ မဟုတ္ပါ.. ကေလးမ်ားကို ကၽြန္မေၾကာက္ပါသည္.. စိတ္လည္းမရွည္လွ.. ခ်စ္စရာေကာင္းေသာကေလးငယ္မ်ားေတြ႔လွ်င္ ခဏတာေခ်ာ့ျမွဴ ေဆာ့ကစားတတ္တာကလဲြလို႔ ကေလးမ်ားကို ၾကာရွည္မထိန္းေက်ာင္းတတ္ပါ.. သို႔ေသာ္ သူတို႔ဆီမွ ၾကားရတတ္သည့္ အျဖဴထည္သက္သက္ အသံေလးမ်ားကိုေတာ့ ကၽြန္မႏွစ္သက္မိ၏.. ကေလးငိုသံၾကားလွ်င္ ကၽြန္မအင္မတန္ေဒါသထြက္တတ္ၿပီး အလကားအဓိပၸါယ္မရွိ ရယ္ေနတတ္သည့္ ကေလးမ်ားကိုေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕လူႀကီးမ်ားက ဟန္႔တတ္ေသာ္လည္း ကၽြန္မကေတာ့သေဘာက်မိသည္.. ကေလးတို႔၏ ရယ္သံသည္ ကၽြန္မကို စိတ္ၾကည္လင္ေစပါသည္..

ကၽြန္မအစ္ကိုက စိတ္လႈပ္ရွားလာလွ်င္ ရယ္ေလ့ရွိသည္.. သေဘာက်လွ်င္.. တစ္ခုခုကိုဖံုးကြယ္လိုလွ်င္.. သူ မေျပာခ်င္ေသာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုခုကို ေရွာင္ရွားလိုလွ်င္ ရယ္ပါသည္.. သူ႔ရယ္သံက ခပ္က်ယ္က်ယ္ ခပ္ျမန္ျမန္.. ဟားဟားဟားဟူေသာ အသံခပ္ျမန္ျမန္ၿပီးလွ်င္ ရိႈက္သံျဖင့္ အဆံုးသတ္သြားေလ့ရွိသည္.. “ဟိုးဟိုးဟိုး”ဆုိေသာ အသံမ်ိဳးကိုလည္း သူမို႔လို႔ ရယ္တတ္သည္.. သူ႔စိတ္ပင္ပန္းမႈမ်ားအေၾကာင္း ဒါမွမဟုတ္ သူ႔ေကာင္မေလးအေၾကာင္း ကၽြန္မကေမးလွ်င္ ပထမတစ္ခြန္းမွာ သူစေနာက္၍ေျဖမည္.. ေနာက္တစ္ခါ အတည္ထပ္ေမးလွ်င္ “ဒီလိုပါပဲ”.. “အဆင္ေျပပါတယ္”.. “ဒီလိုပဲေပါ့” စသည့္ မေရမရာ စကားမ်ားျဖင့္ေျဖတတ္ၿပီး.. ေသခ်ာေျပာျပဖို႔ ကၽြန္မေတာင္းဆိုလွ်င္ သူရယ္ေတာ့မည္.. “ဘာလုပ္ဖုိ႔လဲ ဒီလိုပါပဲ အဆင္ေျပပါတယ္ဆို” .. ကၽြန္မက ရယ္စရာေျပာသည့္အခါ.. ကၽြန္မက သူ႔ကိုစေနာက္သည့္အခါ ေပ်ာ္ရႊင္ေပါ့ပါးစြာ မ်က္စိႏွစ္လံုးစလံုး ေမွးစင္းသည္အထိ သူရယ္မည္.. ကၽြန္မကို တစ္ခုခုဖံုးကြယ္ခ်င္လွ်င္ မ်က္လံုးခ်င္းေရွာင္ရွားလ်က္ သူရယ္မည္.. သူ႔ကိုယ္သူ သေဘာက်လွ်င္.. မေျပာခ်င္သည့္အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုႏွင့္ဆံုလာလွ်င္သူရယ္မည္.. အင္မတန္ရိုးရွင္းလွေသာ ရယ္သံကိုပိုင္ဆိုင္ထားေသာ္လည္း ဘယ္ေနရာမွာၾကားၾကား အဲ့ဒါကၽြန္မအစ္ကိုရဲ႕ရယ္သံလို႔ ခဲြျခားသိႏိုင္ေလာက္သည္ထိ ကၽြန္မ သူ႔ရယ္သံကို ခ်စ္ပါသည္..

ေနာက္ထပ္ ကၽြန္မကို ရင္ခုန္ေစတာကေတာ့ ကၽြန္မခ်စ္သူ၏ ေလွာင္ရယ္သံျဖစ္သည္.. “အဟက္”ဟူေသာအသံဟု အနီးစပ္ဆံုးအသံဖလွယ္ႏိုင္မည္ထင္၏.. ထိုအသံအတြက္ ႏႈတ္ခမ္းလႈပ္ရွားမႈက ညာဘက္ႏႈတ္ခမ္းေထာင့္စြန္းေလးတြန္႔ေကြးရံုသာ.. သူ႔ႏႈတ္ခမ္းပါးပါးေလး၏ အလႈပ္အရွားမွာ ၾကည့္ေကာင္းသည္ဟု ကၽြန္မ ထင္ပါသည္.. ကၽြန္မညာေနသည္ဟု သူသိေၾကာင္းျပသသည့္ ခပ္ေထ့ေထ့ေလွာင္ရယ္သံ.. ကၽြန္မဖန္တီးထားေသာ အႏုပညာတစ္ခု လဲြေခ်ာ္ေနလွ်င္ ေခါင္းခါလ်က္ ရယ္တတ္သည့္ ခ်စ္စႏိုးေလွာင္ရယ္သံ.. ဘဝ၏ရယ္စရာေမာစရာ ေလွာင္ခ်င္စရာမ်ားကို အရြဲ႕တိုက္သည့္ အားရပါးရေလွာင္ရယ္သံ စသည္ျဖင့္ သူ႔ႏႈတ္ခမ္းေလးတစ္ခ်က္အေကြး.. “အဟက္”ဆိုေသာအသံေလး၏ ေနာက္ကြယ္မွာ အေၾကာင္းရင္းမ်ားစြာရွိေနတတ္သည္.. ေလွာင္ရယ္သံသည္ ေကာင္းေသာ အတိတ္နိမိတ္မဟုတ္မွန္း ကၽြန္မသိေသာ္လည္း သူ႔ရယ္သံကိုေတာ့ မစဲြလန္းပဲမေနႏိုင္ခဲ့ပါ.. ကၽြန္မကို ေလွာင္ေျပာင္ေနသည္ျဖစ္ပါေစဦး ထိုရယ္သံကို ကၽြန္မ ရင္ခုန္ပါသည္.. တစ္ခါတေလ တစ္စံုတစ္ခုကိုသေဘာက်လို႔ သူ တဟားဟားရယ္ေမာေနလွ်င္ ကၽြန္မ အျမင္ကပ္တတ္ေသာ္လည္း ထီမထင္မ်က္ႏွာေပးျဖင့္ ခပ္ေထ့ေထ့ေလးေလွာင္ရယ္လွ်င္ေတာ့ ကၽြန္မသူ႔ကို သိပ္သေဘာက်မိသည္.. ခ်စ္သူ၏ ေလွာင္ရယ္သံမ်ားကို စဲြလန္းရင္ခုန္ေနျခင္းေၾကာင့္ ကၽြန္မကို အေတာ္ေလးရူးသြပ္သည့္ မိန္းမတစ္ေယာက္ဟုမ်ား သတ္မွတ္ၾကမည္လားမသိ..

ရယ္သံကိုမႏွစ္သက္ေသာသူဆိုတာ ကမာၻေပၚမွာ သိပ္ရွားမွာပါ.. ကၽြန္မလိုပဲ တစ္ခ်ိဳ႕ရယ္သံမ်ားကို စဲြလန္းရူးသြပ္တတ္သူေရာ ရွိႏိုင္ပါသလား.. ကၽြန္မအထီးက်န္အေဖာ္မဲ့ေနတိုင္း.. ကၽြန္မမွာ စကားေျပာရမည့္ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးရမည့္လူ မရွိခ်ိန္တိုင္းမွာ.. ထိုခဏေလးမ်ားမွာ ကၽြန္မမွတ္မိရင္းႏွီးေနေသာ ရယ္သံမ်ားက ေရွ႕ဆက္ႏိုင္ဖို႔ခြန္အားေတြကို ေပးတတ္၏.. ေမေမ့ရယ္သံကိုၾကားလွ်င္ ကၽြန္မအားတက္လာသည္.. ခ်စ္သူ၏ ရယ္သံေၾကာင့္ ကၽြန္မ ရင္ခုန္လိႈက္ေမာရသည္.. သူငယ္ခ်င္း၏ ရယ္သံခ်ိဳခ်ိဳေလးကို ၾကားေယာင္လွ်င္ ကၽြန္မေႏြးေထြးလာရသည္.. အစ္ကို႔၏ ခြန္အားရွိေသာရယ္သံေၾကာင့္ ကၽြန္မတက္ၾကြလာသည္.. ကေလးငယ္မ်ား၏ ရယ္သံမ်ားေၾကာင့္ ကၽြန္မလြတ္လပ္ေပ်ာ္ရႊင္လာရသည္.. ရယ္သံမ်ားကို ကၽြန္မခ်စ္ပါသည္.. ရယ္သံမ်ားကို ကၽြန္မရင္ခုန္စဲြလန္းပါသည္.. ရယ္သံမ်ားကို ကၽြန္မေစာင့္ေမွ်ာ္ေနပါသည္..

သင္ေရာ ...
ရယ္သံမ်ားကို သတိျပဳမိပါရဲ႕လား .. ... .....

No comments:

your comment please

Powered by Blogger.