color and composition (color)
color
ဘားကန္႔ရန္ကုန္ ၂၀၁၁ ရဲ႕ဒုတိယေန႔မွာ အခ်ိန္တစ္ခ်ိန္ယူၿပီး ေခါင္းစဥ္အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို ေဆြးေႏြးခ့ဲေသးတယ္ေျပာေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အဲ့ဒိအေၾကာင္းေတြ စာျပန္ေရးပါလို႔ တိုက္တြန္းၾကလို႔ ဒီပို႔စ္ကိုေရးျဖစ္ပါတယ္.. တကယ္တမ္းက မႏွစ္တုန္းက ဘားကန္႔ ၂၀၁၀ မွာေျပာခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကိုသာ ေရးရင္ ပိုၿပီးအစီအစဥ္တက်ျဖစ္မွာ အေသအခ်ာပဲ.. ဒါေပမယ့္ မႏွစ္တုန္းကလည္း စာျပန္မေရးျဖစ္ခဲ့ဘူး.. ဒီႏွစ္က်ျပန္ေတာ့ Hosting ႀကီးေပ်ာက္ေနတဲ့ nangnyi.net ကေလးကို ျပန္ၿပီးအသက္သြင္းတဲ့အေနနဲ႔ ပန္းခ်ီအေၾကာင္းပို႔စ္ေလးကို အားခဲေရးလိုက္တာ..
တကယ္က ဘားကန္႔မွာ ဒီႏွစ္ တစ္ခုခု ဝင္ေျပာဖို႔ အစီအစဥ္မရွိ.. မႏွစ္ကဆို ေသေသခ်ာခ်ာ ပါဝါပြိဳင့္ေတြဘာေတြ ျပင္ဆင္ထားေပမယ့္ ဒီႏွစ္ ပိုၿပီးတာဝန္ႀကီး အလုပ္မ်ားေနလို႔ ကိုယ္တိုင္အခန္းတစ္ခန္းယူ ေဆြးေႏြးျဖစ္ဖို႔ ႀကိဳေတြးမထားပါ.. သို႔ေသာ္လည္းေပါ့ေလ.. ဒုတိယေန႔ရဲ႕ မနက္ပိုင္းမွာ ေဆြးေႏြးမယ္ဆိုၿပီး စာရြက္ေတြကပ္ထားၿပီးကာမွ အခ်ိန္ေတြ ျပန္ေရႊ႕တာတုိ႔ဘာတို႔ တခ်ဳိ႕ကလုပ္ေတာ့ မနက္ပိုင္းအခန္းေတြလြတ္ေနတာေပါ့.. ဒါနဲ႔ အဆင္ေျပတဲ့ ေအာ္ဂႏိုက္ဇာေတြပဲ တာဝန္ယူၿပီး ဝင္ေပးပါဆိုတာနဲ႔ ကတိုက္ကရိုက္ ဝင္ေျပာလိုက္ရတာ.. ဘာပါဝါပိြဳင့္ ဘာကြန္ပ်ဴတာမွလည္း မရွိ.. Color Wheel ႀကီးတစ္ခုပဲ ျပထားၿပီး ဗလိုင္းႀကီးေတြ ရႊီးပစ္လိုက္တာပါပဲ.. (ေတာ္ခ်က္ေတြ).. ဒါေပမယ့္ ခုေတာ့ စာျပန္ေရးတာဆိုေတာ့ လက္ဟန္ေျခဟန္ေတြနဲ႔လည္း ျပမရဘူးဆိုေတာ့ တခ်ိဳ႕နမူနာပံုေလးေတြဘာေတြ ထည့္ေပးထားပါတယ္..
အိုေခ.. စေျပာၾကရေအာင္..
ဒါဟာ အေျခခံအေရာင္စက္ဝိုင္းႀကီးပါ.. ကြန္ပ်ဴတာေမာ္နီတာေတြနဲ႔ ဝဘ္ဆိုက္ေတြေပၚမွာ အလုပ္လုပ္တဲ့ RGB စနစ္ရယ္.. ပံုႏွိပ္လုပ္ငန္းေတြမွာ အလုပ္လုပ္တဲ့ CMYK စနစ္ရယ္.. ေနာက္ၿပီး စာရြက္ေတြ ကင္းဗတ္စ္ေတြေပၚမွာ ေရးဆဲြအလုပ္လုပ္တဲ့ ပန္းခ်ီဒီဇိုင္းသမားေတြရယ္ အကုန္လံုးအတြက္ အေျခခံအက်ဆံုးအေရာင္စက္ဝိုင္းပါ.. သူ႔သေဘာတရားကို ေျပာျပရမယ္ဆိုရင္..
အေရာင္ေတြအားလံုးဟာ ဝါ နီ ျပာ ဆိုတဲ့ ၃ ေရာင္ကို အေျခခံပါတယ္.. သူတို႔ကို မူလေရာင္ (Primary Color)လို႔ ေခၚပါတယ္.. သူတုိ႔ ၃ ေရာင္ျဖစ္လာဖို႔ ဘယ္ဟာနဲ႔ ဘယ္ဟာကိုမွ ေရာစပ္လို႔မရဘဲ အဝါ အနီ အျပာရယ္လုိ႔ သီးသန္႔ ေပၚထြက္ျဖစ္တည္လာတာမို႔ သူတုိ႔ဟာ မူလေရာင္ေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္.. သူတုိ႔ကို ေခၚတဲ့အခါမွာလည္း အစဥ္လိုက္ပဲ ေခၚၾကေလ့ရွိပါတယ္.. ျပာ ဝါ နီတို႔ဘာတို႔ မေခၚပါဘူး.. ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ျပင္းအားအစဥ္လိုက္အတိုင္း စီထားတာမို႔လို႔ပါ.. ျပင္းအားကို တကယ္သိခ်င္ရင္ စမ္းလို႔ရတယ္.. အဲ့ဒိ အေရာင္စက္ဝိုင္းႀကီးကို ပရင့္တာမွာ အျဖဴအမဲနဲ႔ ထုတ္ၾကည့္ပါလား.. မီးခိုးေရာင္ေတြနဲ႔ပဲ ထြက္လာတဲ့အခါ အဝါဟာ အေဖ်ာ့ဆံုး ၿပီးမွ အနီ .. အျပာဟာ အရင့္ဆံုးအေနနဲ႔ ထြက္လာမွာပါ..
အိုေခ.. မူလေရာင္ေတြကို ရၿပီ.. ဒါဆို မူလေရာင္ ၃ ခုကို ၂ ခုစီေရာစပ္ၾကည့္လိုက္ရင္.. ဒုတိယအေရာင္ (Secondary Color)ေတြ ရလာမယ္.. ပံုမွာ ျပထားတဲ့အတိုင္းပါပဲ.. အဝါနဲ႔အနီေပါင္းေတာ့ လိေမၼာ္.. အနီနဲ႔အျပာေပါင္းေတာ့ မရမ္း.. အျပာနဲ႔ အဝါဆိုရင္ အစိမ္းျဖစ္ပါတယ္.. အဲ့ဒိ ဒုတိယေရာင္ေတြကို အနီးကပ္ရွိတဲ့ ပထမေရာင္ေတြနဲ႔ ထပ္ထပ္ၿပီးေပါင္းသြားတဲ့အခါ တတိယေရာင္ (Thirdary Color)ေတြထပ္ထြက္လာပါတယ္..
ဒါေလာက္ဆို အေရာင္စက္ဝိုင္းႀကီးကို အေျခခံအားျဖင့္ နားလည္သြားၿပီ.. အိုေခ ဒါဆိုရင္ ဆန္႔က်င္ဘက္အေရာင္ေတြ (contrast color) နဲ႔ လိုက္ဖက္အေရာင္ေတြ (hermony color) ကို ဆက္ေျပာမယ္.. အေရာင္ေတြမွာ တဲြဖက္လုိ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြအဆင္ေျပတာကို လိုက္ဖက္ေရာင္လို႔ ေခၚၾကတယ္.. ဥပမာ အဝါနဲ႔အစိမ္း.. အျပာနဲ႔မရမ္း စသျဖင့္ေပါ့.. အေရာင္စက္ဝိုင္းႀကီးကို ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ အနီးကပ္ေနတဲ့ အေရာင္ေတြကို လိုက္ဖက္တယ္လုိ႔ သတ္မွတ္ၾကပါတယ္.. အဝတ္အစားဝတ္ရင္လည္း ပန္းေရာင္ေလးန႔ဲ ခရမ္းတို႔.. အျပာရင့္နဲ႔ မရမ္းႏုေလးတို႔ တခ်ိဳ႕ဝတ္ေလ့ရွိတယ္ေလ.. ဆန္႔က်င္ဘက္အေရာင္ဆိုတာကေတာ့ ရွင္းပါတယ္.. အေရာင္တစ္ေရာင္ရဲ႕ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္တည့္တည့္က အေရာင္ဟာ သူ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္အေရာင္ပါပဲ.. ဥပမာ အဝါနဲ႔ ခရမ္းေရာင္.. အနီနဲ႔ အစိမ္း စသျဖင့္ေပါ့.. အေရာင္စက္ဝိုင္းႀကီးထဲမွာ စိတ္မွန္းန႔ဲ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မ်ဥ္းေတြ ဆဲြၾကည့္လုိက္ၾကေပါ့..
ေနာက္ၿပီး ဒီစက္ဝိုင္းႀကီးကို သိထားျခင္းျဖင့္ အသံုးတည့္တာေနာက္တစ္ခုက အပူေရာင္ အေအးေရာင္.. အလင္းေရာင္ အေမွာင္ေရာင္ေတြပါ.. အဝါနဲ႔ မရမ္းကို ကန္႔လန္႔ျဖတ္မ်ဥး္ဆဲြလိုက္ၿပီးထားရင္ ဟိုဘက္က အစိမ္းေတြ အျပာေတြ ပါတဲ့အျခမ္းက အေရာင္ေတြက အေအးေရာင္.. ဒီဘက္က အနီေတြ လိေမၼာ္ေတြပါတာက အပူေရာင္လုိ႔ သတ္မွတ္တယ္.. ဒါက တစ္ခု.. ေနာက္ၿပီး အနီနဲ႔ အစိမ္းကို ျဖတ္ၿပီးဆဲြထားၿပီးရင္ ေအာက္က အျပာဘက္ျခမ္းက အေရာင္ေတြက အေမွာင္ေရာင္ေတြ.. အေပၚက အဝါျခမ္းက အလင္းေရာင္ေတြ.. အလင္းနဲ႔အေမွာင္ေရာင္တဲြသံုးတာ.. အပူနဲ႔ အေအးတဲြသံုးတာဟာ ၾကည့္သူမ်က္စိကို ဒိုင္းကနဲ ဝုန္းကနဲျမင္သာေစတဲ့အတြက္ ဆဲြေဆာင္အားသိပ္ျပင္းပါတယ္.. ဥပမာ အဝါနဲ႔မရမ္း တဲြဝတ္ထားတဲ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ဟာ အျပာေဖ်ာ့ေဖ်ာ့နဲ႔အျဖဴတဲြဝတ္ထားတဲ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ထက္ေတာ့ သိသာေပၚလြင္ေနမွာပါ..
ဖက္ရွင္ေတြ ဒီဇိုင္းေတြမွာေတာ့ harmony တဲြတာဟာ static ျဖစ္တယ္.. ၿငိမ္သက္တယ္ ေျပျပစ္တယ္.. contrast color ေတြဟာေတာ့ dynamic ပဲ.. ထုိးေဖာက္တယ္ လႈပ္ရွားတယ္ေပါ့.. ဒီေတာ့ ဒီဇိုင္းသမားေတြဟာ ဒီလို အေရာင္သေဘာတရားေတြကို သိထားၿပီးတဲ့အခါ ကိုယ္အလုပ္လုပ္ရမယ့္ ဒီဇိုင္းရဲ႕အေျခအေနကို လိုက္ၿပီး Static ျဖစ္တဲ့ အခန္႔အထည္ဒီဇိုင္းကိုဆဲြရမွာလား.. Dynamic ျဖစ္တဲ့ လႈပ္ရွားသြက္လက္တဲ့ သေဘာတရားကို မိေအာင္ဆဲြရမွာလား ဆံုးျဖတ္ၿပီး အေရာင္ေတြကို လိုက္ဖက္ေအာင္ သံုးသင့္ပါတယ္..
အေရာင္ေတြအေၾကာင္းကေတာ့ အေျခခံအေရာင္စက္ဝိုင္းကိုသိရံုဆိုေတာ့ ဒီေလာက္ပဲ ေျပာျပေတာ့မယ္.. Composition လို႔ေခၚတဲ့ ေနရာထားသိုျခင္းအေၾကာင္းကိုေတာ့ ဆက္ေရးပါဦးမယ္..
peace.. to all !!
ဘားကန္႔ရန္ကုန္ ၂၀၁၁ ရဲ႕ဒုတိယေန႔မွာ အခ်ိန္တစ္ခ်ိန္ယူၿပီး ေခါင္းစဥ္အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို ေဆြးေႏြးခ့ဲေသးတယ္ေျပာေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အဲ့ဒိအေၾကာင္းေတြ စာျပန္ေရးပါလို႔ တိုက္တြန္းၾကလို႔ ဒီပို႔စ္ကိုေရးျဖစ္ပါတယ္.. တကယ္တမ္းက မႏွစ္တုန္းက ဘားကန္႔ ၂၀၁၀ မွာေျပာခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကိုသာ ေရးရင္ ပိုၿပီးအစီအစဥ္တက်ျဖစ္မွာ အေသအခ်ာပဲ.. ဒါေပမယ့္ မႏွစ္တုန္းကလည္း စာျပန္မေရးျဖစ္ခဲ့ဘူး.. ဒီႏွစ္က်ျပန္ေတာ့ Hosting ႀကီးေပ်ာက္ေနတဲ့ nangnyi.net ကေလးကို ျပန္ၿပီးအသက္သြင္းတဲ့အေနနဲ႔ ပန္းခ်ီအေၾကာင္းပို႔စ္ေလးကို အားခဲေရးလိုက္တာ..
တကယ္က ဘားကန္႔မွာ ဒီႏွစ္ တစ္ခုခု ဝင္ေျပာဖို႔ အစီအစဥ္မရွိ.. မႏွစ္ကဆို ေသေသခ်ာခ်ာ ပါဝါပြိဳင့္ေတြဘာေတြ ျပင္ဆင္ထားေပမယ့္ ဒီႏွစ္ ပိုၿပီးတာဝန္ႀကီး အလုပ္မ်ားေနလို႔ ကိုယ္တိုင္အခန္းတစ္ခန္းယူ ေဆြးေႏြးျဖစ္ဖို႔ ႀကိဳေတြးမထားပါ.. သို႔ေသာ္လည္းေပါ့ေလ.. ဒုတိယေန႔ရဲ႕ မနက္ပိုင္းမွာ ေဆြးေႏြးမယ္ဆိုၿပီး စာရြက္ေတြကပ္ထားၿပီးကာမွ အခ်ိန္ေတြ ျပန္ေရႊ႕တာတုိ႔ဘာတို႔ တခ်ဳိ႕ကလုပ္ေတာ့ မနက္ပိုင္းအခန္းေတြလြတ္ေနတာေပါ့.. ဒါနဲ႔ အဆင္ေျပတဲ့ ေအာ္ဂႏိုက္ဇာေတြပဲ တာဝန္ယူၿပီး ဝင္ေပးပါဆိုတာနဲ႔ ကတိုက္ကရိုက္ ဝင္ေျပာလိုက္ရတာ.. ဘာပါဝါပိြဳင့္ ဘာကြန္ပ်ဴတာမွလည္း မရွိ.. Color Wheel ႀကီးတစ္ခုပဲ ျပထားၿပီး ဗလိုင္းႀကီးေတြ ရႊီးပစ္လိုက္တာပါပဲ.. (ေတာ္ခ်က္ေတြ).. ဒါေပမယ့္ ခုေတာ့ စာျပန္ေရးတာဆိုေတာ့ လက္ဟန္ေျခဟန္ေတြနဲ႔လည္း ျပမရဘူးဆိုေတာ့ တခ်ိဳ႕နမူနာပံုေလးေတြဘာေတြ ထည့္ေပးထားပါတယ္..
အိုေခ.. စေျပာၾကရေအာင္..
ဒါဟာ အေျခခံအေရာင္စက္ဝိုင္းႀကီးပါ.. ကြန္ပ်ဴတာေမာ္နီတာေတြနဲ႔ ဝဘ္ဆိုက္ေတြေပၚမွာ အလုပ္လုပ္တဲ့ RGB စနစ္ရယ္.. ပံုႏွိပ္လုပ္ငန္းေတြမွာ အလုပ္လုပ္တဲ့ CMYK စနစ္ရယ္.. ေနာက္ၿပီး စာရြက္ေတြ ကင္းဗတ္စ္ေတြေပၚမွာ ေရးဆဲြအလုပ္လုပ္တဲ့ ပန္းခ်ီဒီဇိုင္းသမားေတြရယ္ အကုန္လံုးအတြက္ အေျခခံအက်ဆံုးအေရာင္စက္ဝိုင္းပါ.. သူ႔သေဘာတရားကို ေျပာျပရမယ္ဆိုရင္..
အေရာင္ေတြအားလံုးဟာ ဝါ နီ ျပာ ဆိုတဲ့ ၃ ေရာင္ကို အေျခခံပါတယ္.. သူတို႔ကို မူလေရာင္ (Primary Color)လို႔ ေခၚပါတယ္.. သူတုိ႔ ၃ ေရာင္ျဖစ္လာဖို႔ ဘယ္ဟာနဲ႔ ဘယ္ဟာကိုမွ ေရာစပ္လို႔မရဘဲ အဝါ အနီ အျပာရယ္လုိ႔ သီးသန္႔ ေပၚထြက္ျဖစ္တည္လာတာမို႔ သူတုိ႔ဟာ မူလေရာင္ေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္.. သူတုိ႔ကို ေခၚတဲ့အခါမွာလည္း အစဥ္လိုက္ပဲ ေခၚၾကေလ့ရွိပါတယ္.. ျပာ ဝါ နီတို႔ဘာတို႔ မေခၚပါဘူး.. ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ျပင္းအားအစဥ္လိုက္အတိုင္း စီထားတာမို႔လို႔ပါ.. ျပင္းအားကို တကယ္သိခ်င္ရင္ စမ္းလို႔ရတယ္.. အဲ့ဒိ အေရာင္စက္ဝိုင္းႀကီးကို ပရင့္တာမွာ အျဖဴအမဲနဲ႔ ထုတ္ၾကည့္ပါလား.. မီးခိုးေရာင္ေတြနဲ႔ပဲ ထြက္လာတဲ့အခါ အဝါဟာ အေဖ်ာ့ဆံုး ၿပီးမွ အနီ .. အျပာဟာ အရင့္ဆံုးအေနနဲ႔ ထြက္လာမွာပါ..
အိုေခ.. မူလေရာင္ေတြကို ရၿပီ.. ဒါဆို မူလေရာင္ ၃ ခုကို ၂ ခုစီေရာစပ္ၾကည့္လိုက္ရင္.. ဒုတိယအေရာင္ (Secondary Color)ေတြ ရလာမယ္.. ပံုမွာ ျပထားတဲ့အတိုင္းပါပဲ.. အဝါနဲ႔အနီေပါင္းေတာ့ လိေမၼာ္.. အနီနဲ႔အျပာေပါင္းေတာ့ မရမ္း.. အျပာနဲ႔ အဝါဆိုရင္ အစိမ္းျဖစ္ပါတယ္.. အဲ့ဒိ ဒုတိယေရာင္ေတြကို အနီးကပ္ရွိတဲ့ ပထမေရာင္ေတြနဲ႔ ထပ္ထပ္ၿပီးေပါင္းသြားတဲ့အခါ တတိယေရာင္ (Thirdary Color)ေတြထပ္ထြက္လာပါတယ္..
ဒါေလာက္ဆို အေရာင္စက္ဝိုင္းႀကီးကို အေျခခံအားျဖင့္ နားလည္သြားၿပီ.. အိုေခ ဒါဆိုရင္ ဆန္႔က်င္ဘက္အေရာင္ေတြ (contrast color) နဲ႔ လိုက္ဖက္အေရာင္ေတြ (hermony color) ကို ဆက္ေျပာမယ္.. အေရာင္ေတြမွာ တဲြဖက္လုိ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြအဆင္ေျပတာကို လိုက္ဖက္ေရာင္လို႔ ေခၚၾကတယ္.. ဥပမာ အဝါနဲ႔အစိမ္း.. အျပာနဲ႔မရမ္း စသျဖင့္ေပါ့.. အေရာင္စက္ဝိုင္းႀကီးကို ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ အနီးကပ္ေနတဲ့ အေရာင္ေတြကို လိုက္ဖက္တယ္လုိ႔ သတ္မွတ္ၾကပါတယ္.. အဝတ္အစားဝတ္ရင္လည္း ပန္းေရာင္ေလးန႔ဲ ခရမ္းတို႔.. အျပာရင့္နဲ႔ မရမ္းႏုေလးတို႔ တခ်ိဳ႕ဝတ္ေလ့ရွိတယ္ေလ.. ဆန္႔က်င္ဘက္အေရာင္ဆိုတာကေတာ့ ရွင္းပါတယ္.. အေရာင္တစ္ေရာင္ရဲ႕ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္တည့္တည့္က အေရာင္ဟာ သူ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္အေရာင္ပါပဲ.. ဥပမာ အဝါနဲ႔ ခရမ္းေရာင္.. အနီနဲ႔ အစိမ္း စသျဖင့္ေပါ့.. အေရာင္စက္ဝိုင္းႀကီးထဲမွာ စိတ္မွန္းန႔ဲ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မ်ဥ္းေတြ ဆဲြၾကည့္လုိက္ၾကေပါ့..
ေနာက္ၿပီး ဒီစက္ဝိုင္းႀကီးကို သိထားျခင္းျဖင့္ အသံုးတည့္တာေနာက္တစ္ခုက အပူေရာင္ အေအးေရာင္.. အလင္းေရာင္ အေမွာင္ေရာင္ေတြပါ.. အဝါနဲ႔ မရမ္းကို ကန္႔လန္႔ျဖတ္မ်ဥး္ဆဲြလိုက္ၿပီးထားရင္ ဟိုဘက္က အစိမ္းေတြ အျပာေတြ ပါတဲ့အျခမ္းက အေရာင္ေတြက အေအးေရာင္.. ဒီဘက္က အနီေတြ လိေမၼာ္ေတြပါတာက အပူေရာင္လုိ႔ သတ္မွတ္တယ္.. ဒါက တစ္ခု.. ေနာက္ၿပီး အနီနဲ႔ အစိမ္းကို ျဖတ္ၿပီးဆဲြထားၿပီးရင္ ေအာက္က အျပာဘက္ျခမ္းက အေရာင္ေတြက အေမွာင္ေရာင္ေတြ.. အေပၚက အဝါျခမ္းက အလင္းေရာင္ေတြ.. အလင္းနဲ႔အေမွာင္ေရာင္တဲြသံုးတာ.. အပူနဲ႔ အေအးတဲြသံုးတာဟာ ၾကည့္သူမ်က္စိကို ဒိုင္းကနဲ ဝုန္းကနဲျမင္သာေစတဲ့အတြက္ ဆဲြေဆာင္အားသိပ္ျပင္းပါတယ္.. ဥပမာ အဝါနဲ႔မရမ္း တဲြဝတ္ထားတဲ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ဟာ အျပာေဖ်ာ့ေဖ်ာ့နဲ႔အျဖဴတဲြဝတ္ထားတဲ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ထက္ေတာ့ သိသာေပၚလြင္ေနမွာပါ..
ဖက္ရွင္ေတြ ဒီဇိုင္းေတြမွာေတာ့ harmony တဲြတာဟာ static ျဖစ္တယ္.. ၿငိမ္သက္တယ္ ေျပျပစ္တယ္.. contrast color ေတြဟာေတာ့ dynamic ပဲ.. ထုိးေဖာက္တယ္ လႈပ္ရွားတယ္ေပါ့.. ဒီေတာ့ ဒီဇိုင္းသမားေတြဟာ ဒီလို အေရာင္သေဘာတရားေတြကို သိထားၿပီးတဲ့အခါ ကိုယ္အလုပ္လုပ္ရမယ့္ ဒီဇိုင္းရဲ႕အေျခအေနကို လိုက္ၿပီး Static ျဖစ္တဲ့ အခန္႔အထည္ဒီဇိုင္းကိုဆဲြရမွာလား.. Dynamic ျဖစ္တဲ့ လႈပ္ရွားသြက္လက္တဲ့ သေဘာတရားကို မိေအာင္ဆဲြရမွာလား ဆံုးျဖတ္ၿပီး အေရာင္ေတြကို လိုက္ဖက္ေအာင္ သံုးသင့္ပါတယ္..
အေရာင္ေတြအေၾကာင္းကေတာ့ အေျခခံအေရာင္စက္ဝိုင္းကိုသိရံုဆိုေတာ့ ဒီေလာက္ပဲ ေျပာျပေတာ့မယ္.. Composition လို႔ေခၚတဲ့ ေနရာထားသိုျခင္းအေၾကာင္းကိုေတာ့ ဆက္ေရးပါဦးမယ္..
(မၾကာမီ လာမည္.. မျှော္.. ေပါ့ေနာ္)
=)peace.. to all !!
အေရာင္ေတြရဲ႕ သေဘာတရားကို သိပ္စိတ္ဝင္စားေပမယ့္ ေသခ်ာမေလ့လာျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ အခုလို ဖတ္ရေတာ့ ဗဟုသုတ သိပ္ရပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ညီမေလး...
ReplyDelete