တမ္းတၿမိဳ႕ငယ္

နင့္နင့္သည္းသည္း နာက်င္ေစေသာ အလြမ္းမ်ားႏွင့္ ေနာင္တ တခ်ိဳ႕တေလေၾကာင့္ က်မ ႏွလံုးသားထိခိုက္ခံစားရလြန္းေသာအခါ ထိုၿမိဳ႕ေလးသို႔ ေရာက္ေအာင္သြားမွျဖစ္ေတာ့မည္ဟု သေဘာေပါက္စျပဳလာပါသည္..

ပတ္ပတ္လည္တြင္ ေတာင္တန္းမ်ား မိႈင္းညိဳ႕ကာဆီးေနေသာ ၿမိဳ႕ကေလးက က်မ၏ ႏွလံုးသားကို ႀကံ့ခိုင္မာေက်ာေစလိမ့္မည္ထင္သည္.. က်မကို ထိခိုက္ေစႏိုင္ေသာ အၾကည့္မ်ား.. စကားသံမ်ား.. ၿပီးေတာ့ က်မကို ညွိဳ႕ယူႏိုင္သည့္၊ က်မကို မိုက္မိုက္မဲမဲ အေတြးမ်ား ေတြးေတာၾကံစည္ေစတတ္သည့္ ပါးျပင္ေလးတစ္ခု.. ထိုအရာအားလံုး က်မထံသို႔ေရာက္မလာေအာင္ ေတာင္တန္းမ်ားက ကာကြယ္ေပးလိမ့္မည္.. ေတာင္တန္းေတြကို က်မ ခ်စ္ခင္အားကိုးႏိုင္မည္ ထင္ပါရဲ႕..

ေအးျမေျခာက္ေသြ႔ေသာ ေလညင္းမ်ားလႊမ္းၿခံဳေပးထားသျဖင့္ က်မႏွလံုးသား၏ ရႈပ္ေထြးမႈမ်ားကို ဖယ္ရွားသက္သာေစဖို႔ က်မ ေမွ်ာ္လင့္ေနပါသည္.. ပူေလာင္ျပင္းျပျခင္းမရွိေသာ ၾကမ္းရမ္းထိခိုက္ျခင္းမရွိေသာ ေလညင္းမ်ားကို က်မ အမွန္တကယ္လိုအပ္ေနၿပီ.. က်မရဲ႕ ေနာင္တေတြကို ယူသြားပါကြယ္.. က်မရဲ႕နာက်င္မႈေတြကို ယူသြားပါ.. ျဖဴစင္ျခင္းနဲ႔ ရွင္းလင္းတဲ့ ႏွလံုးသားအခြံေလးပဲ က်မကိုယ္ထဲမွာ ခ်န္ထားေပးခဲ့ပါေနာ္..

ေမာနင္းဂလိုရီဟုေခၚေသာ ပန္းေရာင္အပြင့္ေလးမ်ားပြင့္သည့္ ျမက္ပင္ေလးမ်ား လမ္းေဘးတဖက္တခ်က္စီေတြမွာ ေပါက္ေနတတ္သည္ ၿမိဳ႕ကေလးက က်မ ျပန္ၿပီးၿပံဳးရႊင္ရယ္ေမာလာေအာင္လည္း လုပ္ေပးႏိုင္လိမ့္မည္.. တန္ဖိုးမႀကီးေသာ္လည္း ခ်စ္စရာေကာင္းသည့္ အေသြးအေရာင္ႏွင့္ ပန္းပြင့္ေလးမ်ား ျမင္ေလရာမွာရွိေနသည္က မလွပလြန္းဘူးလား.. ေျမနီလမ္းေလး.. ျမက္ပင္စိမ္းစိမ္းေလးမ်ားႏွင့္ ပန္းေရာင္ဂလိုရီေလးေတြ.. ၿပီးေတာ့ စိန္ပန္းျပာမ်ားေၾကြေနဦးမွာလား.. က်မေတာ့ ထိုျမင္ကြင္းမ်ိဳးကို ျမင္ရတိုင္းမွာ ကဗ်ာေတြကို ခ်စ္ခင္လာတတ္သည္..

မိန္းကေလးတန္မဲ့ႏွင့္ေပမယ့္ “အႀကိဳက္ဆံုးေသာက္စရာတစ္ခု” ဟူေသာ အေမးေခါင္းစဥ္အတြက္ အၿမဲတေစ “ေခါင္ရည္”ဟု ေျဖတတ္ေသာ က်မအတြက္ ခ်ိဳေမႊးေအးျမေသာ ေကာက္ညွင္းစိမ္ရည္မ်ားကလည္း အသင့္ေစာင့္ႀကိဳေနလိမ့္မည္.. လူသူ ရွင္းလင္းၿပီး တၿမိဳ႕လုံးကို စီးမိုးျမင္ရႏိုင္သည့္ သဲေက်ာက္ေတာင္ႀကီးေတြနားက အုတ္ခံုေလးမွာထိုင္၍ က်မ ေခါင္ရည္ေသာက္တတ္ၿမဲ.. ဒီၿမိဳ႕ေလးမွာေတာ့ျဖင့္ က်မ ေခါင္ရည္ထိုင္ေသာက္ေနသည္ျဖစ္ေစ.. တေယာက္ထဲ ရိႈက္ႀကီးတငင္ ငိုေၾကြးေနသည္ျဖစ္ေစ.. သီခ်င္းေတြကို ရင္ကဲြမတတ္ေအာ္ဟစ္ေနသည္ျဖစ္ေစ ႏွာေခါင္းရံႈ႕ မ်က္ေမွာင္ကုပ္မည့္သူ မရွိဘူးေလ..

ၿပီးေတာ့ သူတို႔ေတြ၏ ရယ္သံခ်ိဳခ်ိဳမ်ား..
ခပ္ဝဲဝဲေပမယ့္ ေႏြးေထြးခ်ိဳသာေသာ သူတို႔စကားသံမ်ား.. က်မေပၚ ထားရွိသည့္ လိႈက္လွဲေသာ ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးမႈ.. က်မ၏ ျဖစ္တည္မႈႏွင့္ က်မကိုယ္က်မ ျပန္လည္ရွာေဖြေတြ႔ရွိဖို႔ အၿမဲတေစ အေထာက္အကူေပးႏိုင္ေသာ ရယ္သံမ်ား.. က်မ သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလးႏွစ္ေယာက္သည္ က်မ၏ စိတ္ႏွလံုးျဖစ္သည္ဟုေျပာလွ်င္ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက မ်က္ႏွာမဲ့ၾကလိမ့္မည္ထင္သည္.. သို႔ေသာ္ အဲ့ဒါက တကယ္ပါပဲ..

က်မ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တိုင္းအတြက္.. က်မ၏ ရပ္တည္မႈမ်ားအတြက္.. က်မ၏ ေျခလွမ္းတိုင္းအတြက္.. က်မ၏ ခံစားမႈတိုင္းအတြက္.. က်မ၏ ေျပာင္းလဲမႈတိုင္းအတြက္.. က်မ၏ ေပ်ာ္ရႊင္မႈတိုင္း ဝမ္းနည္းမႈတိုင္း နာက်ည္းမႈတိုင္း ၾကည္ႏူးမႈတိုင္း.. က်မ၏ အရာရာတိုင္းအတြက္.. သူတို႔က မွ်ေဝခံစားၾကသည္.. ထိုအရာရာတိုင္းအတြက္ သူတို႔၏ ေထာက္ခံအားေပးမႈကို က်မလိုအပ္သည္.. အင္းေလ.. အရာရာတိုင္းမွာေတာ့ သူတို႔ ေထာက္ခံၾကသည္မဟုတ္ပါ.. တခါတရံ ကန္႔ကြက္တားျမစ္တတ္သည္.. တခါတရံ အတင္းအက်ပ္ တိုက္တြန္းျခင္းမ်ားရွိတတ္သည္.. သို႔ေသာ္ ကန္႔ကြက္သည္ျဖစ္ေစ ေထာက္ခံသည္ျဖစ္ေစ ထိုကိစၥမ်ားကို သူတုိ႔တာဝန္ယူၾကသည္ဆိုသည့္ သေဘာထားကိုေတာ့ အၿမဲျပေလ့ရွိသျဖင့္ သူတို႔ကို က်မသိပ္ခ်စ္ပါသည္.. ဒါေပမယ့္လည္း အေျခအေနဆုိတာ ကိုယ္လိုခ်င္တိုင္း ျဖစ္လာရတတ္သည္ မဟုတ္သျဖင့္ က်မတို႔ သံုးေယာက္သည္ တေနရာစီေဝးကြာေနခဲ့ရသည္မွာ အေတာ္ေလးၾကာခဲ့ၿပီ..

သူတုိ႔ႏွင့္ ေဝးကြာေနခ်ိန္မို႔လို႔သာ ဒီလို နာက်င္စရာကိစၥမ်ိဳး က်မဆီမွာ ျဖစ္ေပၚရပါသည္ဟု က်မက ျပစ္တင္စြပ္စဲြလွ်င္ သူတို႔ ခပ္ၿပံဳးၿပံဳးလက္ခံၾကမည္လား သို႔မဟုတ္ ေဝဖန္ျငင္းဆန္ၾကမည္လားမသိ.. ေသခ်ာသည္ကေတာ့ ေဝဖန္သည္ျဖစ္ေစ လက္ခံသည္ျဖစ္ေစ.. က်မကို ဒီအျဖစ္အပ်က္ ဒီဒဏ္ရာႀကီးမွေန၍ သက္သာရာရေအာင္ေတာ့ သူတို႔တတ္ႏိုင္ၾကလိမ့္မည္.. က်မကို သူတို႔က ေတာင္တန္းႀကီးမ်ားလိုပင္ ျပန္လည္ၾကံ့ခိုင္ေစလိမ့္မည္.. ေလညင္းမ်ားလိုပဲ ေအးျမလံုျခံဳေစလိမ့္မည္.. က်မကို ၿပံဳးရႊင္ရယ္ေမာလာေစလိမ့္မည္.. က်မကို အေဖာ္ျပဳၿပီး ေခါင္ရည္ေသာက္ကာ သီခ်င္းေတြေအာ္ဟစ္သီဆိုၾကလိမ့္မည္..

သို႔ေသာ္
ထိုအရာမ်ားကို ရရွိဖို႔ တမ္းတလြမ္းဆြတ္ေနရံုျဖင့္ မၿပီးဘဲ ေရာက္ေအာင္သြားဖို႔ေတာ့ လိုလိမ့္မည္..
က်မဘက္က အားတင္းႀကိဳးစားစရာဆို၍ ေျခလွမ္းတစ္လွမ္းစလွမ္းလိုက္ဖို႔ပဲ က်န္ပါေတာ့သည္..

No comments:

your comment please

Powered by Blogger.