သူမ

အမ်ိဳးသမီးကိုျမင္ျမင္လိုက္ခ်င္းပဲ ဒီေလ့လာေရးကိုလိုက္လာမိတာ မွန္သြားၿပီလို႔သိလိုက္သည္.. သူ႔မ်က္ႏွာက အေတာ္ေလးကို က်က္သေရ ရွိသည္.. သို႔ေသာ္ ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္ေသာမ်က္ႏွာမ်ိဳးေတာ့မဟုတ္.. ထက္ျမက္စူးရွေသာမ်က္ဝန္းမ်ား.. ေျဖာင့္စင္းစင္းႏွာတံ.. ပိရိ၍ျပတ္သားမည့္ပံုေပၚသည့္ ႏႈတ္ခမ္း.. ခပ္ဝိုင္းဝိုင္းမ်က္ႏွာက်ႏွင့္ ေခါင္းေဆာင္မႈစြမ္းရည္ အျပည့္အဝရွိမည့္ပံုမ်ိဳး.. သူ႔ကားေပၚမွာ ပါလာသည့္ ခရီးသည္အားလံုးကို စိတ္အညိဳအျငင္မခံေစဘဲ သို႔ေသာ္ စည္းကမ္းလည္းေသဝပ္စြာ သူထိန္းသိမ္းသြားႏိုင္လိမ့္မည္ထင္သည္..

ေနာက္ဆံုးႏွစ္ ပန္းခ်ီေက်ာင္းသားမ်ား၏ ေလ့လာေရးခရီးစဥ္မို႔ သြားလာမည့္ေနရာသိပ္မမ်ား.. သို႔ေသာ္ တစ္ေနရာေရာက္ရင္ျဖင့္ မၿပီးႏိုင္မစီးႏိုင္ၾကာမွာက ေသခ်ာေနသည္.. ပုဂံဘုရားနံရံမ်ားမွ ေဆးေရးပံုမ်ားကို မွတ္စုေတြထဲကူးမည္.. ကႏုတ္ေတြေလ့လာရမည္.. သမိုင္းေနာက္ခံအေၾကာင္း အနည္းငယ္သိဖို႔လည္းလိုဦးမည္.. ပတ္ဝန္းက်င္အဆင္ေျပေသာဘုရားဆိုလွ်င္ ေအာက္ဒိုးေရးၾကမည္.. ပန္းခ်ီႏွင့္ပတ္သက္ေသာလိုအပ္ခ်က္မ်ားကိုေမးလိုပါက ကူညီေပးဖို႔ ေက်ာင္းမွ ကထိက ဆရာ ၂ ေယာက္၊ ဆရာမ ၁ ေယာက္ပါလာၿပီးၿပီ.. သို႔ေသာ္ ဘုရားေနာက္ခံသမိုင္းေတြႏွင့္ ေဒသႏၱရဗဟုသုတေတြ.. နယ္ေျမအေျခအေနေတြနဲ႔ ခရီးစဥ္ေတြအတြက္ ကၽြမ္းက်င္ေသာ ဧည့္လမ္းၫႊန္တစ္ေယာက္ကို အားလံုးသေဘာတူ ငွားရမ္းခဲ့ၾကသည္..

အမ်ိဳးသမီးက အသက္ ၃၅ ႏွစ္ဝန္းက်င္ေလာက္ျဖစ္မည္.. အရပ္ပုပုပ်တ္ပ်တ္ ကိုယ္ခႏၶာကျပည့္ျပည့္ၿဖိဳးၿဖိဳး.. အၿမဲတမ္း ပါတိတ္ဝမ္းဆက္ကို ဝတ္ေလ့ရွိသည္.. ပါတိတ္ဝတ္လွ်င္ ေတာဆန္သလိုအၿမဲထင္ျမင္မိေသာ က်မသည္ သူ႔ကိုက်ေတာ့ ၾကည့္လုိ႔လွသားပဲလို႔ မွတ္ခ်က္ခ်မိေသးသည္.. ခရီးစဥ္အစ ေက်ာင္းဝင္းထဲမွာ ေက်ာင္းသားမ်ားကို စုေစၿပီး ဆရာေတြအမွာစကားေျပာကတည္းက သူကပါ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူအားလံုးကို မိတ္ဆက္စကားေျပာ၏.. သူ႔အသံက အနည္းငယ္စူးရွၿပီး စြာသလိုပဲ.. သို႔ေသာ္ နားေထာင္လို႔ေတာ့ အဆင္ေျပေနပါသည္.. “က်မ ပန္းခ်ီကို မဆဲြတတ္ပါဘူး.. ဒါေပမယ့္ က်မအလုပ္ရဲ႕ အပိုင္းက႑ တစ္ရပ္အေနနဲ႔ေတာ့ စိတ္ဝင္တစားရိွတယ္.. သိတယ္.. က်မ ရွင္တို႔အားလံုးကို အေကာင္းဆံုးအကူအညီေပးႏိုင္လိမ့္မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္” တဲ့.. “ဆရာႀကီးစတိုင္နဲ႔” လို႔ က်မ သူငယ္ခ်င္း ေဇယ်ာက မွတ္ခ်က္ခ်၏.. “ဟင့္အင္း.. ယံုၾကည္မႈအျပည့္ရွိတဲ့ စတိုင္လ္ပါ” လို႔ က်မ ျပန္ေျပာလိုက္ေတာ့ သူက က်မေခါင္းကို ဘုန္းကနဲတစ္ခ်က္ထုပါသည္.. က်မ ရယ္ေမာေနလိုက္၏..

ကားေပၚေရာက္ေတာ့ သူက ဒရိုင္ဘာေနာက္ဘက္ တစ္ေယာက္ထဲခံုမွာ ေနရာယူပါသည္.. သူ႔ေနာက္ထိုင္ခုံမွာမွ ဆရာ ဆရာမေတြ.. က်မထိုင္ေသာ ခံုက ကားေနာက္ပိုင္း ဘီးခံုးႀကီးေပၚမွာမို႔ တစ္ကားလံုးမွာအျမင့္ဆံုးေနရာျဖစ္သည္.. ကားတစ္စီးလံုးကို ေရွ႕မွေနာက္ထိ ေကာင္းစြာျမင္ႏိုင္ေနၿပီး ျမင္ရသေလာက္လည္း သူသည္ ဒရိုင္ဘာႏွင့္ လမ္းေတြအေၾကာင္း တစ္ခြန္းႏွစ္ခြန္းေျပာသည္ကလဲြလို႔ ဆရာမေတြနဲ႔ေတာင္ စကားလက္ဆံုမက်ပါ.. သို႔မဟုတ္ စကားလက္ဆံုက်ဖို႔ မႀကိဳးစားပါ.. ဘယ္လိုဧည့္လမ္းၫႊန္မ်ိဳးပါလိမ့္.. သူနဲ႔ခရီးသြားရတဲ့ ဧည့္သည္ေတြကေတာ့ ပ်င္းလို႔ေသမွာပဲထင္သည္.. ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြခ်ည္းပဲ ပါေသာကားဆိုေတာ့ သီခ်င္းသံ စေနာက္သံ ရယ္ေမာသံေတြဆူညံေနေသာ္လည္း သူကေတာ့ မၾကားသလို မသိသလိုပင္.. တစ္ကားလံုး တအုန္းအုန္းရယ္ေမာသည္အထိ ပဲြက်ေစေသာဟာသေတြကိုလည္း သူမရယ္ပါ.. ေတာ္ေတာ္ထိန္းခ်ဳပ္တတ္ပံုရသည့္မိန္းမ..

က်မတို႔ ပုဂံခရီးစဥ္က သူမ်ားေတြလို တစ္ေန႔တည္း ဘုရားေတြ အမ်ားႀကီးေရာက္ဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိပါ.. တခ်ိဳ႕ေတြလို စြယ္ေတာ္ေလးဆူ တစ္ေန႔တည္းဖူးရဖို႔ မည္သူမွ စိတ္မကူးပါ.. အာနႏၵာဘုရားကိုေရာက္ေတာ့ ဘုရားပဲြအခ်ိန္ႏွင့္ ႀကံဳႀကိဳက္သည္မို႔ ဘုရားအျပင္မွာ ေစ်းတန္းႀကီးက အေတာ္စည္ကားေနသည္.. ေျမအိုးေရာင္စံု အရြယ္စံုေတြ.. ရုပ္ေသးရုပ္ေတြ.. ေတာင္းေတြပလံုးေတြ.. အဝတ္အထည္ေတြ.. ေဒသအစားအေသာက္ေတြ.. က်မတို႔ထဲက ဘယ္သူမွ ဘုရားထဲမေရာက္ျဖစ္ၾကဟုေျပာလွ်င္ ယံုၾကပါ့မလားမသိ.. အျပင္ဘက္ေစ်းတန္းထဲမွာပဲ ခဲ Sketch အျမန္ျခစ္သူကျခစ္.. ဓာတ္ပံုတဖ်ပ္ဖ်ပ္ရိုက္သူကရိုက္ျဖင့္ က်မတို႔ ေပ်ာ္ရႊင္ျပည့္စံုေနၾကသည္.. ပုဂံကိုေရာက္ၿပီးမွ အာနႏၵာဘုရားထဲ ေျခပင္မခ်သည့္ အႏုပညာသည္ေပါက္စေလးမ်ားကို သူကေတာ့ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္သာ ၾကည့္ေနေတာ့၏.. က်မကေတာ့ သူ႔မ်က္ႏွာကို အေျပာင္းအလဲတစ္ခုျဖစ္သြားေအာင္ က်မတို႔က လုပ္လိုက္ႏိုင္တာကို ေပ်ာ္ေနမိသည္..

ေနာက္ထပ္ေနာက္ထပ္ဘုရားေတြမွာလည္း က်မတို႔ သူ႔ကိုအေတာ္ေလး ဒုကၡေပးၾကေသးသည္.. သူလိုက္ျပေနေသာ ဘုရားဆင္းတုေတြကို ေပါက္ဆိန္ေပါက္ဦးခ်.. သူရွင္းျပေသာ သမိုင္းေနာက္ခံေတြကို ကေသာကေမ်ာသာမွတ္သားၿပီး အားလံုးက ဘုရားအတြင္းေလွခါးမွတဆင့္ ဘုရားေပၚတက္ရန္သာ စိတ္ထက္သန္ေနၾကသည္.. ပုဂံဘုရားအမ်ားစုမွာ အေပၚတက္ဖို႔တားျမစ္ထားပါသည္.. သို႔ေသာ္ ယဥ္ေက်းမႈဝန္ႀကီးဌာန၊ ေရွးေဟာင္းသုေတသနဌာနမ်ား၏ ခြင့္ျပဳခ်က္လက္မွတ္မ်ားပါေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားမို႔ အေပၚတက္ေလ့လာရန္ခြင့္ေပးထားျခင္းျဖစ္သည္.. “က်မေတာင္ ဒီေပၚမတက္ဖူးေသးဘူး”ဟု သူက ဆရာ့ကို ေျပာေန၏.. အေပၚေရာက္ျပန္ေတာ့လည္း သူ႔ခမ်ာ မအားရေတာ့ရွာ.. ဟုိဘက္က ဘာဘုရားလဲ.. ဒီဘက္ကဘာလဲ.. ဟိုးမွာျမင္ရတာ ဓမၼရံႀကီးမဟုတ္လား.. ဒီဘက္က ျမင့္ျမင့္ကဘာလဲ.. က်န္စစ္သားဥမင္ကို ဒီကမျမင္ရဘူးလား.. စသည္ျဖင့္ စသည္ျဖင့္.. ဟိုတစ္ေယာက္ကဆဲြေမးလိုက္.. ဒီဘက္က တစ္ေယာက္ကဆြဲလိုက္ျဖင့္ သူ မေရာက္ဖူးေသာ ဘုရားအေပၚစီးျမင္ကြင္းကို ေကာင္းေကာင္းမခံစားရျပန္ပါ..

“ငါတို႔ဆရာမႀကီးက အေတာ္ေတာ့ကၽြမ္းသဗ်ာ.. ဘာေမးေမးအကုန္သိတယ္” ဟု ေဇယ်ာက အနားကပ္လာရင္း ခပ္တိုးတုိး မလိုတမာဟန္ျဖင့္ ခ်ီးမြမ္းပါသည္.. က်မ ဘာမွျပန္မေျပာဘဲ အသံစာစာျဖင့္ ရွင္းျပေနသည့္ သူ႔အနားကပ္ သြားလိုက္သည္.. “ပုဂံမွာ စာဆိုရွိတယ္ေလ.. အျမင့္မွာ သေဗၺညဳ.. ထုမွာ ဓမၼရံႀကီး.. အႏုမွာ အာနႏၵာ တဲ့.. ထုထည္ဆိုရင္ ဓမၼရံႀကီးကအႀကီးဆံုး.. သေဗၺညဳကက်ေတာ့ အျမင့္ဆံုး.. အာနႏၵာဘုရားက်ျပန္ေတာ့ အႏုစိတ္လက္ရာေတြမွာ အေကာင္းဆံုးဆိုတဲ့သေဘာပါ” .. သူစိတ္ဝင္စားေသာ ဘာသာရပ္မို႔ စိတ္ပါလက္ပါရွင္းျပေနေသာ္လည္း မ်က္ႏွာကေတာ့ ခပ္တည္တည္ပင္.. ဒီမိန္းမ ရယ္ေရာရယ္တတ္ရဲ႕လား..

ပုဂံေရာက္ၿပီး ၅ ရက္ေျမာက္ေန႔မွာ ဘုရားနံရံမွေဆးေရးပန္းခ်ီမ်ားကို ကူးဆဲြရန္ ေက်ာင္းသား ၄၅ ေယာက္ကို ၁၅ ေယာက္စီအဖဲြ႔ေတြခဲြ.. ဆရာ ဆရာမတစ္ေယာက္စီက ေခါင္းေဆာင္ကာ ဘုရား ၃ ခုကိုခဲြသြားၾကသည္.. က်မပါဝင္ရသည့္အဖြဲ႔က ျမင္းကပါဂူေျပာက္ႀကီးဘုရားမွ တိတၳိတို႔တန္ခိုးျပခန္းကို ကူးဆဲြမွတ္တမ္းတင္ရန္ တာဝန္က်ပါသည္.. ျမင္းကပါဂူေျပာက္ႀကီးဘုရားကို က်မတို႔ ၃ ရက္ဆက္တိုက္သြားၾကရ၏.. ပံုကူးစကၠဴအၾကည္မ်ားကို နံရံတြင္ စကၠဴတိပ္မ်ားျဖင့္ကပ္.. ၿပီးမွ ထိုေပၚတြင္ ေရစိုခံေဆာ့ပင္ျဖင့္ ထပ္ကူးၾကရပါသည္.. အဲသည့္ပံုကူးစကၠဴေပၚကပံုေတြကို ေက်ာင္းျပန္ေရာက္မွ ေရေဆးစကၠဴမ်ားေပၚမွာျပန္ကူးဆဲြ.. အေရာင္ျဖည့္ၾကရဦးမည္.. သူနားမလည္ေသာအပိုင္းက႑ကိုေရာက္လာၿပီမို႔ က်မတို႔ ဆရာမႀကီး၏ အသံစာစာကို မၾကားရေတာ့ျပန္ပါ.. မနက္ဆိုလွ်င္ က်မတို႔ အဖဲြ႔ ၃ ဖဲြ႔ကို ကားဆရာႀကီးက တစ္ေနရာစီလွည့္ပို႔ပါသည္.. ေန႔လည္ဆိုလွ်င္ ထမင္းဘူးေတြလာပို႔ေသာ ကားႏွင့္ သူပါလာတတ္သည္.. အေအးဘူးေတြကို သူ႔သေဘာႏွင့္သူဝယ္လာေပးတတ္ပါသည္.. က်မတို႔က ဆူညံေပ်ာ္ရႊင္စြာေက်းဇူးတင္ၾကေသာ္လည္း သူကေတာ့ ဘာမွမထူးျခားသလိုပင္ မ်က္ႏွာေသႏွင့္..

ပံုကူးျခင္းမ်ားၿပီးေတာ့ က်မတို႔ ျပန္ၾကပါသည္.. မျပန္ခင္ညက တည္းခိုရာယြန္းေကာလိပ္ေရွ႕ကြင္းျပင္ႀကီးထဲတြင္ မီးပံုပဲြလုပ္ၾကေတာ့ သူက ထင္းေတြ အစားအေသာက္ေတြစီစဥ္ေပးသည္.. မီးပံုပြဲလုပ္မွာကို ႀကိဳသိေနသျဖင့္ ေန႔လည္ဘက္ အားလံုးပံုကူးသြားေနတုန္း ေညာင္ဦးေစ်းထဲကေန ထင္းေတြသြားဝယ္လာေပးထားသည္ဟု ဆရာေတြကေျပာပါသည္.. သူ႔ထင္းမ်ားေၾကာင့္ က်မတို႔ အဆင္ေျပေျပမီးပံုလုပ္ခြင့္ရလိုက္ေသာ္လည္း သူကေတာ့ ထုိညက ကြင္းထဲသို႔ပင္ဆင္းမလာခဲ့ပါ.. ညစာကို တိတ္ဆိတ္စြာစားၿပီး အေပၚထပ္တက္အိပ္ေန၏.. က်မက သူ႔ကိုသြားေခၚဖို႔တိုင္ပင္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက တၿပိဳင္နက္ကန္႔ကြက္ၾကပါသည္.. “ေနပါေစ”တဲ့.. က်မ ပုခံုးတြန႔္၍သာ ထိုင္ၿမဲထိုင္ေနလိုက္ေတာ့သည္..

၁၀ ရက္ၾကာခရီးမွ ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္သည္ထိ ေက်ာင္းသားမ်ားကို စကားတစ္ခြန္းမွမေျပာေသာ သူ႔ကို အေတာ္ေလးမေက်မနပ္စိတ္ျဖင့္ က်မကားေပၚမွာ လိုက္ပါလာပါသည္.. အေတာ္ေလးမာနႀကီးတဲ့မိန္းမ.. ေက်ာင္းသားေတြက တစ္ခြန္းေမးမွ တစ္ခြန္းေျဖသည္.. ႏိုင္ငံျခားသားဧည့္သည္ေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသားဧည့္သည္ ဘာေတြမ်ား ကြာျခားေနတာမို႔လို႔လဲ.. သို႔ေသာ္ ကားက တကၠသိုလ္ေက်ာင္းဝင္းထဲကိုရပ္ေတာ့ က်မ သူ႔ကိုခဏေမ့သြားသည္.. ေလ့လာေရးခရီးကိုမလိုက္ဘဲ က်န္ခဲ့ေသာ တျခားသူငယ္ခ်င္းေတြက ကားျပတင္းေပါက္မ်ားမွတဆင့္ အထုပ္အပိုးေတြကို ကူညီသယ္ေပးၾကသျဖင့္ က်မတို႔ သယ္ရပိုးရအေတာ္ေလးသက္သာသြားၾကပါသည္.. ဝရုန္းသံုးကား ကားေပၚမွဆင္းၾကၿပီး သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ဆူညံေအာ္ဟစ္ႏႈတ္ဆက္ေနရင္းမွ က်မ၏ ပန္းခ်ီေဒါက္ခံု ကားေပၚမွာက်န္ေသးေၾကာင္း သတိရသြားသျဖင့္ အေျပးအလႊား ျပန္သြားရျပန္သည္..

ကားေပၚမွာ သူရွိေနတုန္းပဲ.. စင္ေပၚမွာတင္ထားတဲ့ အဝတ္ထုပ္ကို သူအခုမွခ်တုန္း.. က်မ သူ႔ကို မၾကည့္ဘဲ ပန္းခ်ီေဒါက္ကိုသယ္ၿပီးဆင္းလာေတာ့ သူက ေနာက္က ကပ္၍လိုက္လာပါသည္.. ကားေပၚမွဆင္းၿပီး က်မတခ်က္လွည့္ၾကည့္လိုက္မိေတာ့ တဝက္တပ်က္ပဲပြင့္ေနေသာ တံခါးကို သူအျပည့္ဖြင့္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတာ ျမင္ရသည္.. ကားတံခါးကလည္း လက္ျဖင့္ ေထာက္မထိန္းထားလွ်င္ ျပန္ျပန္ပိတ္သြားေတာ့ အထုပ္အပိုးေတြနဲ႔သူ အခက္အခဲျဖစ္ေနပံုရ၏.. က်မ သူ႔အတြက္ တံခါးကိုဖြင့္ေပးလိုက္ကာ လက္ျဖင့္ေထာက္ထိန္းေပးထားလိုက္သည္.. အထုပ္ေတြကိုဆဲြရင္း သူဆင္းလာပါသည္.. ေအာက္ေရာက္ေတာ့ က်မကို ၾကည့္ကာၿပံဳးျပရင္း ေက်းဇူးတင္စကားဆို၏.. “Thank You ေသာ္ေသာ္” တဲ့..

က်မ ရင္လွပ္ခနဲခုန္သြားတာ သိပ္ေပ်ာ္သြားလို႔ျဖစ္မည္ထင္သည္.. သူ က်မကို သိေနတာပဲ.. က်မသူ႔ကို ျပန္ၿပံဳးျပလိုက္မိတာလား.. ရပါတယ္လုိ႔ ျပန္ေျပာလိုက္တာလား.. ဘာမွျပန္မတံု႔ျပန္မိဘူးလား.. ေသခ်ာမသဲကြဲခင္ သူကလွည့္ထြက္သြားခဲ့ပါသည္.. ဆရာေတြကို ႏႈတ္ဆက္ၿပီးေနာက္ ေက်ာင္းအျပင္မွ အငွားကားတစ္စီးကိုတားကာ သူျပန္သြား၏.. က်မ ေျမာက္ၾကြေျမာက္ၾကြျဖစ္ေနတာကို သူငယ္ခ်င္းမ်ား ရိပ္မိသြားပါသည္.. “နင္ဘာျဖစ္ေနတံုး”ဟု ေမးၾက၏.. က်မ ဘာျပန္ေျဖရပါ့မလဲ.. “သူငါ့နာမည္ကို သိေနတယ္ဟ”လို႔ေျဖလိုက္ရမလား.. “သူငါ့ကိုၿပံဳးျပသြားတယ္”လား.. အဲဒါနဲ႔ပဲ ဘာေၾကာင့္ နင္ကေပ်ာ္ရတာလဲ လို႔မ်ားေမးလာရင္ ဘာဆက္ေျပာရမွန္းသိမည္မဟုတ္ပါ.. ဘာေၾကာင့္ေပ်ာ္ေနမိမွန္းမေသခ်ာေသာေၾကာင့္ သူတုိ႔ကို ဘာမွျပန္မေျဖမိ.. သို႔ေသာ္ ေသခ်ာတာတစ္ခုကေတာ့ က်မတစ္ခ်ိန္လံုးၿပဳံးေနမိပါသည္..

No comments:

your comment please

Powered by Blogger.